Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

Ideat, ehdotukset ja servuun liittyvä muu keskustelu

Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja emmi891 » 08 Kesä 2016, 10:26

Seikkailusanomat sisältää kaikenlaisia juttuja laidasta laitaan. Sanomat kirjoitetaan ja luodaan foorumin kautta ja lopulta julkaistaan yleisölle samaa reittiä. Lukijat pääsevät näkemään vain lopullisen lehden, mutta toimittajat ja kuvaajat pääsevät osallistumaan koko lehen toimitusprosessiin. Ihan hyvää ja aitoa harjoitusta tulevaisuutta varten.

Mitä tarvitset:
- foorumikäyttäjän (saat tänne toimittajan oikeudet kyseiselle käyttäjälle)
- mielikuvitusta
- hieman kirjoitustaitoa. (Emmi kyllä oikolukee kaiken, mutta ei jaksa kaikkia pisteitä laittaa).

Mitä etsimme:
- toimittajia
- valokuvaajia
- haastattelijoita,
- tarinankertojia
- ruokavinkkien ja -ohjeiden osaajaa
- sarjakuvapiirtäjiä / piirtäjiä
- meteorologia
- horoskooppitaitajaa, jne..

vain taivas on rajana, kerro oma talenttisi! Mitä osaat? Mistä haluaisit kirjoittaa? Onko sinulla kuvien ottamista varten shaderssit vai osaat vaan löytää hyvät kuvakulmat?

Käytännössä toimittajille tulee foorumille oma osio, joihin he voivat juttunsa kirjoittaa. Sieltä projekti jatkuu oikolukuun, ja taittoon. Asettelun jälkeen kirjoitus käy vielä toimittajalla hyväksyttävänä. Haastatteluihin pyydetään aina ensin lupa, sillä haastateltavat eivät pääse lukemaan juttuaan etukäteen. Pyrimme julkaisemaan lehteä noin 2vkn välein (kesäloma saattaa viiväsyttää, mutta toivottavasti ei paljon)

Ilmoita halukkuutesi vastaamalla tähän viestiketjuun. Toimittajilta toivomme aktiivisuutta foorumilla ja serverillä.
Avatar
emmi891
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 233
Liittynyt: 02 Maalis 2016, 19:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja play2002wh » 08 Kesä 2016, 11:03

Haluaisin toimittajaksi. Osaan kirjoittaa monenlaisia juttuja ja pelaan aktiivisesti serverillä, joten huomaan varmasti suurimmat tapahtumat. Osaan myös haastatella ihmisiä, joten voisin olla myös haastattelija. Osaan yleensä tehdä sopivanpituisia tekstejä. Myös kielioppi on aika hyvin hallussa.
Roope Ankka
Avatar
play2002wh
Foorumiaktiivi
Foorumiaktiivi
 
Viestit: 402
Liittynyt: 29 Touko 2016, 17:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja Ginga » 09 Kesä 2016, 01:02

Sarjakuvat ovat lähellä sydäntä, ruokavinkit ja tarinankerronta myös kiinnostaa... en osaa päättää :DD Ja myös valokuvaus kuulostaa jännältä :3 Ja kyllä, kynäily hallussa, ja mielikuvitusta löytyy :)
銀牙 ^w^
Avatar
Ginga
Foorumiaktiivi
Foorumiaktiivi
 
Viestit: 128
Liittynyt: 13 Maalis 2016, 22:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja Ginga » 09 Kesä 2016, 01:38

Tai, voin ilmoittautua toimittajaksi :3
銀牙 ^w^
Avatar
Ginga
Foorumiaktiivi
Foorumiaktiivi
 
Viestit: 128
Liittynyt: 13 Maalis 2016, 22:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja Stuntgamer22 » 09 Kesä 2016, 19:56

Olen kiinnostunut toimmitaja hommista.

Kieliopin pitäisi olla hyvin hallussa ja pelaan serverillä aika usein.
Mielikuvitusta löytyy aika paljonkin XD ja osaan kysellä kysymyksiä hyvin ja erotella tärkeät ja kiinnostavimmat tiedot. Kirjoitustaito on ollut opettajien mielestä ainakin hyvä ja intoa löytyy. :)
Stuntgamer22
Peruskäyttäjä
 
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 19:50

Re: Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja ChocoDraken » 10 Kesä 2016, 22:30

Hei! Haluaisin toimittajaksi! Tykkään kirjoittaa ja lukea. joten ajattelin, että tämä voisi olla sopiva homma minulle. :)
Osaan kirjoittaa selkokieltä, joten kieliopin kanssa ei luultavasti tule ongelmia. Osaan "onkia" teksteistä tärkeät asiat, jotka olisi hyvä laittaa esimerkiksi Seikkailusanomien lehteen. Minulta löytyy myös mielikuvitusta, joten ideat tarinoihin eivät aivan heti lopu. :)
Haluaisin haastatella ihmisiä, kirjoittaa kenties joitakin pieniä tarinoita serveriltä. Osaan myös ottaa ihan kelpo kuvia, vaikka minulla ei shadersseja olekkaan. :P

Käyn jokapäivä serverillä ja foorumeilla, joten olen aktiivinen. En ehkä aina tule koneella pelaamaan, mutta olenpahan serverillä kuitenkin. ;)
ChocoDraken
Peruskäyttäjä
 
Viestit: 57
Liittynyt: 04 Maalis 2016, 19:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja Chiber » 11 Kesä 2016, 00:51

Ihteä kiinnostaisi tuo sarjakuvapiirtäjän homma, näytteitä on piirtelylanka viestiketjussa. Olen myös ennen tehnyt sarjakuvia nettiin, mutta en löytänyt niitä kun olen poistanut ne koneelta. Mutta aikaa löytyy joten kuten, ehdin kyllä tekemään sarjakuvia mielin määrin, ja olen juuri sitä sakkia jotka tekevät miljoona sarjakuvaa varastoon jos tulee kiire lähiaikoina. Mielikuvitusta riittää, ja osaan kyllä tehdä nuorimmille sopivia sarjakuvia, siitä ei ole huolta. Forkilla käyn todella usein, mutta serveri on vähän jäänyt.
Itke tai kuole.
Avatar
Chiber
Peruskäyttäjä
 
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 18:14
Paikkakunta: Järvenpää.

Re: Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja Arkajalka » 23 Kesä 2016, 16:50

Hei. Mä voisin hakea toimittajaksi :D

Tämän viestin on siis kirjoittanut Timanttilukki Arkajalan käyttäjällä. :)
Arkajalka
Peruskäyttäjä
 
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Maalis 2016, 14:24

Re: Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja HERRAPIKSELI » 06 Elo 2016, 10:57

terve! minua kiinnostaisi tarinankertojan osa. Minulla on paljon mielikuvitusta ja osaan muuntaa sanat ja muut eri kuvakulmaan. Toivon että pääsen seikkailu sanomiin.
HERRAPIKSELI
Peruskäyttäjä
 
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Elo 2016, 10:36

Re: Seikkailumaan Seikkailusanomat etsii toimittajia!

ViestiKirjoittaja Carrot Papyrus » 07 Elo 2016, 10:46

Mua kiinnostais sarjakuvatyö tai sen tapanen,mut jo varattu... :I


PS:Piirtelylangassa on kuvia,niin niitä voi katsoa,mimmosia mie osaan.Osaan varmaa jotain muutakin piirtää.
Avatar
Carrot Papyrus
Foorumiaktiivi
Foorumiaktiivi
 
Viestit: 293
Liittynyt: 24 Kesä 2016, 14:08

Seuraava

Paluu Seikkailumaahan liittyvä keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron